השיווק המסורתי בעולם הדיגיטלי


מהו יתרונו של השיווק המסורתי אל מול השיווק בעולם הדיגיטלי?

האם שניהם יכולים לצעוד יחדיו ולמקסם את יכולתו השיווקית של העסק?


האם "הפנים" של עולם השיווק והמכירות החדש הם ברשתות החברתיות בלבד האם פייסבוק/ אינסטגרם/טיקטוק וכו.. הם כלי התקשורת העיקריים? 

ואולי אפילו היחיד של עולם  השיווק והמכירות המודרני הרשתות החברתיות הם מלכי הזירה כיום? 

כאשר אנו בוחנים כיווני שיווק ומכירות חדשים לעסק קיים או חדש עלינו להיות מספיק פתוחים, ללא דעות קדומות ותפיסות מקדימות .כדי שנוכל לעשות את המירב לטובת העסק.העולם הדיגיטלי וערוצים ספציפיים בו כדוגמת הרשתות החברתיות אינם באים במקום עולם הפרסום והשיווק ה"ישן" אלא בנוסף כניסת שחקן חדש לתמונה "מבטלת" או "מוחקת" את הקודמים לו, מוטעית מיסודה. הדרך הנכונה יותר להסתכל על מצב דינמי זה, היא לחשוב על מגדל בו כל קומה נשענת ונבנית על יסודות הקומות שקדמו לה. 

בשנים האחרונות תחום השיווק, המכירות ובעיקר הפרסום עוברים שינויים מהותיים. 

לפעמים ערוצי פרסום שלמים כמעט ונמחקים כאשר אחרים נולדים, גדלים ומתעצמים דוגמה קיצונית לכך היא תחום העיתונות המודפסת: ה"פרינט" בלשון אנשי המקצוע. עד סוף המילניום הקודם (כלומר לפני פחות מ – 20 שנה בלבד), הפרסום בפרינט קיבל את הנתח העיקרי מעוגת הפרסום בישראל בפרט ובעולם המערבי בכלל, למעלה מ - 50% מעוגת הפרסום הכללית. כיום, נתח זה הולך וקטן והגיע ל - 15% בלבד, והצפי הוא שהוא ימשיך ויקטן.אותם אחוזים מוסטים לטובת הפרסום הדיגיטלי – פייסבוק, רשתות חברתיות נוספות, באנרים באתרים שונים, יוטיוב, גוגל וכן הלאה. יחד עם זאת, איננו יכולים להתעלם מהעובדה שערוצים דיגיטליים אלו פועלים על פי אותם חוקי שיווק, מכירה ופרסום בסיסיים .הקיימים מזה זמן רב עדיין, הפרסום הוא כלי להעברת המסר מהפירמה ללקוח מתוך כוונה לקדם את מטרותיה של הפירמה, וזה לא משנה אם אותו מסר עובר דרך אחד מערוצי הפרסום המסורתיים – רדיו, טלויזיה, עיתונות, שילוט חוצות ומגזינים או דרך העולם הדיגיטליכאשר בעל עסק ו/או יזם בונה את תמהיל השיווק שלו/ה, עליו/ה לקחת בחשבון את כל המשתנים שמשפיעים על הלקוח הפוטנציאלי בתהליך בחירת המוצר/שרות שלו על פני אחריםעליו לקחת בחשבון את התועלות מצד אחד ואת היכולות והיתרונות שאותו ערוץ פרסומי מקנה לו מצד שני